Lokalizacja jako element kreowania wizerunku firmy

Wizerunek firmy jest dla biznesu niezwykle ważną kwestią. Firmy, które cieszą się zaufaniem klientów sprzedają więcej swoich produktów, klienci chętniej korzystają z ich usług. Zatem dobry wizerunek przekłada się wprost proporcjonalnie na zysk. Pozytywna opinia o firmie jest także bardzo istotna dla potencjalnych partnerów biznesowych. Każdy woli robić interesy z firmą mającą zaufanie i cieszącą się popularnością wśród klientów.

Wizerunek firmy ma także znaczenie dla jej pracowników i potencjalnych pracowników. Jak niejednokrotnie pokazała praktyka biznesowa na zachodzie jeśli pracownicy utożsamiają się ze swoim przedsiębiorstwem, są z niego dumni, to chętniej i efektywniej pracują. Polecają także swoim znajomym produkty i usługi takiej firmy. Są czynniki oczywiste, które budują wizerunek firmy i na nie przedsiębiorstwa zwykły wracać uwagę, ale są także nieoczywiste elementy wpływające na to jak firma jest postrzegana, a wśród nich można wymienić lokalizację w rzeczywistości i lokalizację w wirtualnej przestrzeni.

 

LOKALIZACJA W RZECZYWISTOŚCI

Mówiąc o lokalizacji w rzeczywistości de facto chodzi o położenie siedziby firmy. Im bliżej ścisłego centrum miasta, tym teoretycznie droższy jest lokal do wynajęcia – Kraków, Warszawa, Poznań – w każdym mieście panuje takie przeświadczenie. Zatem wśród klientów i potencjalnych partnerów istnieje przepuszczenie, że firma zlokalizowana w centrum ma wystarczające środki na wynajem takiego biura. A to oznacza, że świetnie prosperuje. Inną dogodną lokalizacją, o którą warto się pokusić jest nowoczesna dzielnica, park technologiczny lub inkubator przedsiębiorczości, gdzie warto znaleźć lokal do wynajęcia. Kraków i inne duże ośrodki miejskie mają także wytyczone specjalne strefy ekonomiczne, gdzie zogniskowane są duże firmy, ze względu między innymi na ulgi podatkowe. Obecność wśród dużych, uznanych za odnoszące sukces firmy pozwala ogrzać się innym przedsiębiorstwom w ich sławie i zyskać na znaczeniu. Zatem nowoczesne modne dzielnice, biura w miejscach, gdzie tworzone są innowacje oraz centra miast to najlepszy pomysł na lokalizację siedziby firmy. Poszukując takie miejsca, warto rozważyć wynajem lokali Herbewo. To sposób na atrakcyjny lokal (kraków), wynajem na dobrych warunkach i budowę wizerunku firmy.

 

LOKALIZACJA W WIRTUALNEJ PRZESTRZENI

Każda firma dbająca o swój wizerunek ma także własną stronę internetową. Jednak nie sama strona jest tutaj ważna, choć jej wygląd także przekłada się na wizerunek firmy, ale jej pozycja w wynikach wyszukiwania. Na przykład jeśli wpiszemy w pole wyszukiwarki Google zwrot „lokal kraków wynajem” otrzymamy wyniki z firmami, które oferują wynajem biur w Krakowie, przeciętny użytkownik internetu uzna, że te firmy, które zajmują wyższe pozycje, są bardziej rzetelny, istnieją na rynku dłużej i są godne zaufania. Zatem im wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania, tym lepszy wizerunek danej firmy. Lokalizacja firmy w wirtualnej przestrzeni ma także wpływ na jej wizerunek.